donderdag 18 oktober 2007

Rijexamen

Ik ben GEZAKT!!!!! Wat verwacht je ook anders met mijn geluk en geschiedenis in afrijden, maar dit is natuurlijk wel erg belachelijk. Als ik een Belgisch (of Frans, Duits, Oostenrijks, Zwitsers, Brits, etc.) rijbewijs had gehad, had ik dat gewoon "om kunnen ruilen" voor een Canadees rijbewijs of ik nou kon rijden of niet, maar nu....

Mijn, overigens moeilijk verstaanbare want Hindoestaans en met zwaar accent sprekende, examinator vond dat ik niet (goed) in mijn dode hoek keek en dat ik aldus een gevaar op de weg ben. Nou, dan heb ik de afgelopen 7 jaar zeker wel 100 engeltjes op mijn schouder gehad, want ik heb nog nooit een aanrijding of bijna-aanrijding veroorzaakt (en nee, ik heb ook nooit piepende banden achter me gehoord!). O ja, en blijkbaar ben ik ook 1x vergeten richting aan te geven; ik zou niet weten wanneer, want ik heb me suf geknipperd, maar goed.

Nu mag ik dus op maandag 12 november (halelujah, alweer een afzegging) om 16.00 uur in Burlington afrijden voor het G2 rijbewijs. In Oakville hadden ze pas in december weer plaats en dan is mijn Nederlandse rijbewijs al niet meer geldig, dus dan maar een stad verderop proberen. Toch wel fijn dat dat mag. Als ik dat G2 rijbewijs haal, mag ik wel zelfstandig rijden, maar mag ik niet de snelweg op.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Amanda, koppie op.Volgende keer rij je de sterren van de hemel en laat de examinator in extase achter. Ik zal morgen tijdens de doop van Amalia aan onze koningin vragen of het niet wat beter geregeld kan worden met het Nederlandse rijbewijs. Denk maar even niet meer aan het examen maar richt je aandacht maar op je mooie huis. Groetjes Cees

Anoniem zei

Weet je zeker dat die man zijn rijbewijs niet heeft gekocht? Jammer dat je gezakt bent. En wij maar denken dat Nederland burocratisch en van de regeltjes is!?! Wat een gedoe zeg....
Groetjes Annemiek

Anoniem zei

Zwaar lullag... Stomme rot politiek van tegenwoordig...
Hopen dat je hem de volgende keer wel haalt... Ik ga voor je duimen!!
Knuffel Sam

Anoniem zei

Hee aman, balen zeg!! Ik ga voor je duimen voor de volgende keer en ik zal mijn engeltjes naar je toe blazen voor hulp ok?
Liefss, Patty