donderdag 11 oktober 2007

3 jaar getrouwd!

Donderdag 11 oktober

Vandaag zijn we alweer 14 jaar samen, waarvan 3 getrouwd. We hadden toen op Tinbergen toch niet kunnen bedenken dat we deze dag in Canada zouden vieren! Nou ja, vieren...

Vandaag was Martijns eerste werkdag, dus om 08.00 uur hebben we ons gezamelijk in de spits gestort; ik haal en breng Martijn zolang we maar één auto hebben (en zolang het rijbewijs geldig is natuurlijk), zodat ik niet tot het openbaar vervoer en de benenwagen veroordeeld ben. Maar omdat het vandaag onverwacht zulk mooi weer was - de jas kon weer uit - zijn Jesper en ik naar een speeltuin hier in de buurt gelopen. Vanuit ons huiskamerraam kon ik die zien liggen, maar het was toch al snel 20 minuten lopen, in Jespers tempo dan.

Deze speeltuin was minstens zo leuk als die bij Lakeshore Road, misschien nog wel leuker, want deze had een aparte Muziektuin en een soort Voeltuin, waar je ook braille kon leren. Al snel had Jesper een (russisch) speelvriendinnetje. Ik ga er van uit dat het russische woord voor jongen 'lala' is, want zo noemde zij hem steeds. In ieder geval: ze achtervolgden elkaar van de glijbaan, hebben samen in de zandbak gespeeld, blaadjes gezocht, etc.

Op de terugweg zijn we de YMCA ingelopen om informatie te vragen over alle activiteiten voor ouder + kind. We hebben gelijk een rondleiding gekregen en ik was eigenlijk verbaasd over het hoge niveau van de faciliteiten, en dat voor een charitatieve instelling. Uiteraard is er voor de ouders van alles te doen op sportgebied, maar ook voor kinderen is er een uitgebreid programma. En er is de mogelijkheid om voor een klein bedrag je kind naar de opvang te brengen terwijl pa/ma sport. Ideaal dus!

Eigenlijk had ik voor het avondeten Spinaziestampot gepland, maar dat was natuurlijk wel een erg triest maal voor onze trouwdag. Dus heb ik, toen ik Martijn weer had opgehaald, voorgesteld om in een familierestaurant te gaan eten. En dat werd de "Swiss Chalet, rotisserie & grill", gewoon een keten waar ze voornamelijk gegrilde kip(gerechten) op het menu hebben staan, maar voor de gelegenheid en het gezelschap was het prima. We hadden een heel lieve serveerster die regelmatig langskwam om Jesper te knuffelen (en om te kijken of alles naar wens was), dus ze heeft een flinke fooi gekregen.

2 opmerkingen:

Marian zei

Hallo luitjes,
Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Als ik even niet gekeken heb staat er weer veel op jullie blog. Erg leuk om te lezen hoe alles gaat in Canada.
Hier is het prima. Lekker weer om de tuin te doen. Gaan we morgen lekker doen.
Groetjes en knuffels van mij, Marian

Unknown zei

De tijd gaat inderdaad wel heel erg snel. Is dat al weer drie jaar geleden in het Oude Raadhuis in Wateringen en De Viersprong in 's-Gravenzande? Bedankt voor deze reminder: van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Overigens herinner ik me van heel wat langer geleden restaurant Chalet Suisse in Den Haag, dat me heel erg doet denken aan jullie omschrijving van Swiss Chalet.
Hartelijke groet, uiteraard ook van Solange.
John.