woensdag 28 november 2007

Huisarts

Alle kranten berichten dat er een schreeuwend tekort aan huisartsen is en dat er alleen al in Oakville ongeveer 10 bij moeten komen. Van iedereen hadden wij dan ook gehoord dat alle praktijken vol zitten. De familie Viehman heeft een paar weken geleden eindelijk een huisarts in Burlington gevonden en van een andere vrouw hier in de straat hoorden we dat zij nog steeds haar huisarts in Toronto heeft.

Ik moest dan ook even met mijn ogen knipperen toen ik bij de clinic hier 800 meter vandaan een briefje zag hangen dat ze nieuwe patienten aannemen. Gelijk naar binnen gerend natuurlijk en een afspraak gemaakt! Vanmiddag was die afspraak om kennis te maken met dr. Neel Bector, ja een hindoestaan, die zie je hier overal. Was een erg geschikte vent, heeft bijna 10 jaar ervaring en hij heeft een zoontje van Jespers leeftijd. Wat wil een mens nog meer! Jammer genoeg kunnen we pas echt bij hem terecht als we recht hebben op de zorgverzekering van de staat en dat is pas vanaf 3 januari (noodgevallen uitgezonderd uiteraard).

Verder zijn Jesper en ik (wie anders) vanmorgen naar de Canadian Superstore geweest en hebben we daar sloffen, schoenen, diverse smaakjes thee (ja eindelijk gevonden!) en wat Kerstdecoratie gekocht. Is er iemand die persé een kerstengel op zijn boom wil als piek? Dat is het hier namelijk hélémaal! Ze zijn ongeveer 25 cm hoog, zijn er in verschillende kleuren en hebben een jurk aan die zeg maar over de top van de boom valt.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Amanda,
Hopelijk blijven de hindoestaanse kontakten beperkt tot het inschrijven.
Een kerstengel hoef je voor mij niet mee te nemen, dit jaar ben ik al voorzien je moet alleen een paar keer voor onze boom gaan zitten.groetjes Cees

Anoniem zei

Hoi Amanda,

Kerstengels hebben we wel genoeg maar een echte uit Canada zie ik wel zitten (rood).Hoop dat het morgen beter gaat op de creche.
Doei...Doei.. Kus Eef

Anoniem zei

Heey,
Gelukkig dat je een huisarts heb gevonden!!
En verkopen ze daar dan geen thee in de supermarkt???:O
Liefs Sam