vrijdag 30 november 2007

Hockey

Vrijdagavond kwam ik (Martijn) onderweg naar het airporthotel langs een wegopstopping. Er liepen veel mensen op straat, net als voor een voetbalwedstrijd, alleen had iedereen nogal ruime shirts aan. Snel ingechecked en mijn collega in Toronto gebeld (Zwitser en hockeygek); het bleek dat Kloten (ja, zo heet het hier) over een half uurtje tegen de koploper uit Bern zou spelen. Even andere kleren aangedaan en naar het stadion gelopen. Het was erg druk op de weg en ik werd al bang dat het uitverkocht zou zijn. Gelukkig waren er nog een aantal kaarten te koop en na wat heen en weer geloop (had alleen maar Visa of masterdcard SwissFrankjes op zak) kon ik naar binnen.

Het was wel een leuke ervaring en als onderdeel van mijn integratie in Canada moet je toch ook naar het hockey (natuurlijk wel ín Canada Martijn) en met 5.123 toeschouwers waren er best nog wel wat mensen in de sporthal. Alleen achter de rechtergoal waren nog een aantal plekken vrij. Achter de ene goal waren staanplaatsen en stond de harde kern van Kloten, Iets ernaast op dezelfde tribune hun collega's van Bern. Echt de hele wedstrijd aan een stuk door zingen, trommelen, etc. Een zeer leuke ervaring.

O ja, het werd 1-2 maar dat is voor mij uiteraard niet echt belangrijk... Het officiële verslag.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Martijn, dat ziet er sfeervol uit, is het voor herhaling vatbaar in Toronto?
Het is in ieder geval beter dat met ADO, 4-0 onderuit bij Omniworld, de onderste van de groep, dat is pas echt kloten. groeten pa!