maandag 12 november 2007

GESLAAGD!!!

Hoera! Ik ben geslaagd voor mijn G2 rijbewijs! Kon toch ook bijna niet anders zou je denken, want het examen gaat alleen maar over het rijden in de bebouwde kom.

Toch mag je met dit rijbewijs, in tegenstelling tot wat ons eerst was verteld, wèl op de snelweg rijden; je mag alleen absoluut niet hebben gedronken èn je mag niet meer passagiers hebben dan er (functionerende) veiligheidsgordels in de auto aanwezig zijn. Is toch wel weer een schoolvoorbeeld van hoe raar het is geregeld in dit land. Hiermee impliceren ze dus dat je met een G rijbewijs (fully licensed) wel mag drinken en onveilig mensen mag meenemen.

Maar goed, voorlopig heb ik hem en aangezien je vijf jaar de tijd hebt om je G-rijbewijs te halen, wacht Amandje daar lekker mee tot alle sneeuw weer is gesmolten. Nu moet Martijn donderdag natuurlijk nog wel even slagen voor zijn rijbewijs, want anders moet ik straks elke ochtend en middag taxiën.

Update 23.38, Montreal

Tja, hadden we dat met het G2 rijbewijs geweten dan was ik (Martijn) donderdag ook voor de G2 gegaan. Nu maar kijken of ik normaler beoordeeld zal worden als toen Amanda voor G ging.

Na een relaxed vluchtje van drie kwartier ben ik zowaar in het Franstalige gedeelte van Canada aangekomen, Montreal in de staat Quebec. Wel even wennen dat de borden hier eerst in het Frans zijn en alle advertenties ed volledig Frans. Helaas was de snelweg gedeeltelijk dicht waardoor ik bijna langer in de taxi heb gezeten dan in het vliegtuig. Om het extra gezellig te maken was het ook opgehouden met te miezeren...

Ik zit nu lekker op mijn royale bed Jamiroquai op de I-pod met mijn heerlijke (om te reizen dan, op werk heeeel erg blij met de docking station) mini Dell (Latitude D430). Zo nog even de kranten lezen - moet Breukink weg?- en dan twee dagen in een vergaderzaaltje hier in het hotel rondhangen. Gelukkig op tijd terug om donderdagochtend af te rijden en dit weekend worden in oakville al de lampjes aangestoken en vindt de Santa Parade plaats.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd! Wat een stomme Canadesen zeg met al die stomme regels! Ik gaat weer, ik moet zo werken. Gefeliciteerd! Kus Sam

Anoniem zei

Gefeliciteert Amanda! Blijft leuk dat tijdverschil.... Vannacht om 10 voor 2 kwam je sms'je binnen dat je geslaagd bent....
Hoe vonden jullie de foto's van Wateringen??
Tot snel en groetjes van ons en een dikke kus voor Jesper... Jeroen en Laura

Anoniem zei

Hoi Amanda gefeliciteerd, het lijkt altijd zo simpel maar het blijft een loterij.Eef en ik hadden gisteravond om 10.30 uur toch het gevoel dat het wel lang duurde voordat we wat te lezen kregen maar gelukkig belde Martijn en konden we gerustgesteld naar bed.
Nu jij nog Martijn, laat eerst maar alle indrukken van je cursus in Montreal rustig bezinken en zorg dat je ontspannen donderdag kan afrijden en je weet het nu van Amanda "in je spiegels blijven kijken" Sterkte. groetjes Cees en Pa.

Anoniem zei

AMANDA GEFELICITEERD.................... Zo dat heb je lekker in je zak. Nu jij Martijn dat zal ook wel lukken we duimen veel succes donderdag. Groetjes en kus Eef-Ma

Anoniem zei

Hallo familie,

Amandag gefeliciteerd met je nieuwe rijbewijs het duurt even, maar dan heb je ook wat. Knullig he dat hele gebeuren daar.
Nu Martijn nog dan is al het leed geleden en kunnen jullie met een gerust hart auto rijden. Dus heel veel plezier en veilige kilometers.

Extra knuffel voor Jesper.

Jan en Marcella

Anoniem zei

Hoi Amanda,

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Goed gedaan! En nu Martijn nog.
Trouwens erg leuk om via deze site te lezen hoe het met jullie gaat.
Groetjes Andre en Inge
(een paar foto's van de vakantie in Kenia staan op Andre's hyves(als je neiuwsgierig bent naar wat we daar hebben gezien)

Anoniem zei

Hoi Amanda,

Wat goed zeg, lekker je rijbewijs gehaald. Je zal wel blij zijn. Je hebt lang genoeg moeten wachten hierop.
Groetjes, Marian