maandag 17 november 2008

Die andere kindervriend

Na een overdosis Santa het afgelopen weekend, zijn we vandaag begonnen Sinterklaas aan Jesper voor te stellen. Aangezien we van plan zijn zaterdagmiddag naar het Sinterklaasfeest van Dutch Treat in Toronto te gaan, is het wel handig als hij het verschil tussen de twee heren in het rood weet.

Martijn had op kantoor wat kleurplaten van de Goedheiligman uitgeprint en na het eten hebben we de intocht van de Sint en zijn Pieten in Almere bekeken via Uitzending Gemist. Jesper heeft heel aandachtig het drama met de vastgelopen boot in de ondiepe haven bekeken, maar toen de Sint op zijn schimmel stapte waren we hem kwijt: "Waar is de boot, waar is de boot?" Vervolgens vroeg hij om de Backyardigans, dus morgen doen we nog een poging. Ondertussen maar dat ene boekje met Sinterklaasliedjes opdiepen...

Weather Report:
Na wat flurries (natte sneeuw) vorige week, wordt het nu toch echt koud; Martijn moest vanmorgen voor het eerst krabben en collega's in Barrie (een uurtje noordelijker) hadden gewoon dik 20 cm sneeuw!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben mijn oudste dochter ook aan het uitleggen wat sinterklaas is (en wij gaan ook naar het sinterklaasfeest dit weekend). Wij ontvangen bvn (bvn.nl) op de sateliet dus ik dat de ontvangst opgenomen en gisteren met haar naar het sinterklaasjournaal gekeken (op sinterklaasjournaal.nl)

Mijn oudste is 2 dus ik verwacht niet dat ze begrijpt wat Sinterklaas nou echt is maar ik wil haar tenminste een klein beetje voorbereiden op het bezoek van de Sint...