dinsdag 30 september 2008

Een baan!

Eindelijk, ik heb een baan! Amandje wordt fotograaf bij een portretstudio in de Wal*Mart. Een soort van Pixi-fotograaf dus zeg maar. CPI is het grote bedrijf dat (sinds kort) eigenaar is van alle studio's in Wal*Mart en Sears.

De laatste weken val ik ook al regelmatig het personeel in het ziekenhuis lastig met mijn eigen camera; ze gaan me al kennen en ik word zelfs 'geboekt'. Maar nu kan ik ook geld gaan verdienen met mijn hobby. Nou ja, echt binnenlopen doe ik niet, want ik krijg maar 9 dollar per uur. Da's omgerekend ongeveer 6 euro. Gelukkig komt daar nog wel commissie bovenop, maar hoeveel dat zal zijn?

Vanaf vandaag moet ik 40 uur in training. Druk weekje dus, dat ben ik niet meer gewend. Dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 19.00 uur werken en dan zaterdag nog een paar uurtjes. De rest van het weekend zal ik wel gevloerd zijn...

Ik hoorde pas afgelopen vrijdag dat ik was goedgekeurd door het hoofdkantoor en dat ik vandaag al in training moest. Gelukkig kan ik de training gewoon in de winkel in Burlington volgen (10 minuten van huis) in plaats van in Ancaster, dus dat scheelt weer reistijd. Vandaag -dinsdag- kon Martijn vrij nemen en donderdag gaat Jesper een extra dagje naar de crèche. Daar gaat mijn eerste dag salaris, investeren noemen ze dat hé!

Hoe mijn rooster daarna zal zijn? Geen idee. Ik moet nog officieel doorgeven hoeveel uur ik wil werken en wanneer. Helaas moet ik ook om het weekend werken, maar dat zou ook een halve dag kunnen zijn. Wordt dus nog even afwachten hoe dat allemaal vorm gaat krijgen. Het liefst blijf ik ook nog één ochtend bij het ziekenhuis werken, want het bevalt me daar prima en je weet nooit hoe een balletje kan rollen!

NB. Training stelde, in ieder geval vandaag, niet veel voor. Voornamelijk Product Pricing en Picture Enhancements en een beetje over de camera. Daar valt trouwens niet veel aan in te stellen: Alle settings staan vast en kunnen alleen door de technische dienst worden bijgesteld. Ik moet dus gewoon vanuit de autofocus schieten.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met de baan. Moedig dat je voor 9 dollar per uur aan de slag gaat. Zet 'm op!

Anoniem zei

Hoi Amanda Koot, gefeliciteerd met je baan, het lijkt mij echt iets voor jou, lekker met mensen werken en tegelijk je hobby uitoefenen. Misschien kom ik binnenkort wel langs voor een leuke foto, alvast heel veel succes toegewenst.
groetjes Cees!

Anoniem zei

Hallo Amanda,

Gefeliciteerd met je baan. Leuk hoor nu heb je eindelijk een betaalde baan (nou ja betaald) het zal inderdaad niet mee vallen de eerste tijd veel uren te maken, maar hopelijk kan je snel je eigen uren indelen.
Heel veel geluk en een kus voor jullie allemaal.

Liefs,
Jan en Marcella

Anoniem zei

Hoi Amanda,

Super zeg een baan en gelijk met je hobby bezig zijn gefeliciteerd.
Wie weet komen we wel langs volgende week maar volgens mij is Cees de leeftijd te boven om bij jou op de foto te mogen.

Groetjes en tot volgende week,
Eef