zondag 28 september 2008

Zondag wandeling en running

Maandag heb ik (Martijn) voor mijn verjaardag de ultieme running gadget gekregen, de Garmin Forerunner 405 . Uiteraard heb ik de hele week er de hele tijd mee gespeeld, veel op verschillende internet fora gelezen en al drie verschillende programma's geïnstalleerd op de laptop om te zien welke het fijnste werkt. Heel simpel gezegd is het een sporthorloge met hartslagmeter en GPS. Hierdoor zie je tijdens het rennen steeds hoe ver je bent en hoe hard je gaat.

Door een speciale USB stick in de laptop gaat-ie vanzelf alle data kopieëren als het horloge 3 meter in de buurt van de laptop komt, dus geen gedoe met kabeltjes! Hierdoor kan je na afloopo.a. je runs op Google maps en - Earth bekijken, met elke 4 seconde een icoontje op de kaart met hartslag, snelheid, tijd, hoogte en afstand voor dat moment. Als het goed is ook uploaden zodat je hele wereld je run kan zien, maar dat zal wel het volgende level zijn...

Na gister een korte loop waar ik wat dingen onhandig had ingesteld, heb ik vanmorgen met wat nieuwe settings een lange duurloop gedaan en het werkt perfect. Enige nadeel is dat je nog wel zelf moet rennen. Aangezien ik door diverse oorzaken de laatste tijd veel minder heb gelopen dan voor mijn halve marathon in mei, heb ik nogal twijfels voor de volgende omdat die al over 3 weken is!

Vandaag was het gelukkig weer zonnig weer, net in de 20 graden. Perfect weer om Sixteen Mile Creek in te duiken en samen met Jesper een lange wandeling te doen. De rode kleuren komen al aardig ,dus ik hoop dat het een perfecte Indian Summer is als pa en ma hier zijn over twee weken.


Jesper heeft mij weer verbaasd door met gemak de wandeling met veel heuvels te voltooien; we hebben toch 4,11 km gelopen in 1 uur 36 en 29 seconden (inclusief pauze en stokken zoeken). Dan zou je denken dat-ie lekker rustig is bij thuiskomst, maar hij heeft nog een paar uur druk gedaan, gras gemaaid, staan springen op de bank en nog veel meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Amanda en Martijn,het natuurgebied ziet er mooi uit, Laura en Jeroen hadden het al gezegd maar de foto's leveren het bewijs. Ik hoop dat we over twee weken veel wandelingen kunnen maken.
De nieuwe aanwinst van Martijn ziet er goed uit, (wij nemen de wijzerplaat wel voor onze rekening).
Wat het lopen betreft is het simpel een onvoldoende voorbereiding geeft alleen maar blessures, dus misschien even pas op de plaats.
groeten Cees en pa!