zondag 27 januari 2008

Schaatsen

Jesper -en wij dus ook- heeft een sportief weekend achter de rug. Zaterdagmiddag zwemmen met papa, zondagochtend gymen met mama en zondagmiddag (want ja, hij wilde toch niet slapen) zijn we voor het eerst gaan schaatsen!

De hele familie had nieuwe schaatsen gekocht en die wilden we wel inwijden vóór we naar Muskoka gaan. Voor Jesper was het de allereerste keer op het ijs, maar voor ons was het ook al aardig wat jaartjes geleden. Ik heb voor het laatst schaatsen ondergebonden toen ik nog op Tinbergen zat, dus dat is bijna 15 jaar geleden!! (martijn: ik heb ook gewoon zaterdag en zondag mijn duurlopen gedaan)

We zijn naar een baantje in de buurt gegaan: een ondergespoten parkeerplaats van een park, die heb je hier heel veel. Jesper vond het wel direct leuk; met een brede grijns op zijn gezicht liet hij zich over het ijs slepen. Toen hadden wij genoeg vertrouwen om ook onze schaatsen te testen. Het was weer even wennen, maar het ging aardig.



Er waren ook wat jongens en gezinnen aan het hockeyen en dat vond Jesper echt reuze interessant. Het liefst had hij een hockeystick van iemand afgepakt, dus we komen er echt niet onderuit om zelf sticks en een puck te kopen. Vlak voor we weg gingen kregen we nog een hockeystick van iemand die er blijkbaar veel te veel had. Even op maat zagen voor Jesper, beetje tape erom en klaar!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig!!! Ziet er onwijs leuk uit! Misschien moeten we ook maar een keer tijdens de winterperiode jullie kant op komen. Kan ik mijn schaatkwaliteiten (NOT) testen, haha!!

Groetjes, Angela

Unknown zei

Dat wordt nog wat met Jesper!
Twee decennia verder zie ik hem zo op het WK-ijshockey, maar dan moet hij wel voor Canada uitkomen, want Nederland komt niet zover.
Voorlopig kan hij thuis al op een andere manier met de puck schuiven, er vanuit gaande dat jullie een sjoelbak hebben 'ingevlogen'.
Groetjes,
John.

Anoniem zei

Hoi Jesper

Dat ziet er al goed uit ,dat schaatsen van jou. Zo te zien moeten Mama en Papa nog een beetje bijleren 15 jaar geleden is erg lang. Nu jij nog je hockystick dan ben je een echte hockeyspeler.
Veel plezier op het ijs.

Dikke kus van Oma