maandag 14 januari 2008

Happy Birthday to me!

Zo, het feest is weer voorbij, het opruimen kan beginnen! Het was gistermiddag erg gezellig; de eerste visite kwam om 15.30 uur en de laatsten vertrokken rond 19.00 uur. Maar, laat ik bij het begin beginnen.

Zaterdag -mijn echte verjaardag- kreeg ik de eerste kadootjes van Martijn en Cees en Eef. Het pakje van mijn moeder en zusje is helaas wat langer onderweg dan verwacht, dus ik heb nog iets om naar uit te kijken. van Martijn kreeg ik ook nog een mooie, en waarschijnlijk ongelooflijk dure, bos rozen. Echt zo'n Amerikaans model platte bos die je altijd op tv ziet! En een grote bloemen dat er aan zittten, toch zeker wel 8 cm en ze ruiken nog ook!

Ik had trouwens eerder deze week ook al echte Canadese tulpen voor mezelf gekocht, dus ik kan eindelijk mijn vazen weer eens gebruiken!

's Avonds zijn we met z'n drietjes uit eten gegaan bij het kindvriendelijke "East Side Mario's" bij Oakville Place. Jesper heeft zich goed vermaakt met zijn kleurplaten en krijtjes en nam ook nog af en toe een hap eten, zodat ook wij het naar ons zin hebben gehad.Op de foto zie je Jesper´s patatjes in zijn gloednieuwe plastic IKEA-schaaltjes zitten, die absoluut mee moesten naar het restaurant.


Zondagochtend stond eerst de peutergym op het programma. Jesper heeft er de hele week, elke dag om gevraagd en nu stond hij dus ook te trappelen om te beginnen. Dit keer is Martijn mee naar binnen gegaan om Jesper in het gareel te houden. En dat valt niet mee! Maar het was weer een groot succes en vooral de ringen hadden dit keer grote indruk gemaakt. Op weg naar huis nog even een taart gekocht: 'Lemon-Raspberry' klonk errug lekker, maar voor de zekerheid toch ook maar een 'Black Forest' schnitt erbij genomen. Eenmaal thuis hebben we Jesper op tijd naar bed gedaan, zodat hij goed uitgerust zou zijn als de visite er was.


Wie waren er allemaal?

Matthew, Karen en Ellie (7) Tolley;
Stefan, Gabi en Ann-Kathrin (1,5) Viehmann;
Stefan en Nancy Kneubuhler;
Lorenz en Stefka.

De kinderen zijn driftig aan de slag gegaan met Play-Doh, wat ik dus even later overal in huis terug vond. Ook de net opgeruimde treinbaan werd uit de kast gesleurd en nam al snel de hele voorkamer weer in beslag. Uiteraard bleef het daar niet bij, zodat op een gegeven moment de visite uit zelfbehoud (Matthew was al bijna onderuit gegaan) maar ging opruimen!!! Maar, het was erg gezellig en ondanks mijn verzoek om toch vooral géén kado's mee te nemen, ben ik toch nog verwend. Naast wat flessen wijn, een Amarylis en een bos rozen, kreeg ik ook een boekenbon en een schaaltje in de vorm van een 'Moose', erg leuk!


Als je goed kijkt zie je op de achtergrond van de linkerfoto (en de foto erboven) onze nieuwe stoeltjes en bijzettafel staan. Het tafeltje kon om de een of andere reden niet tegelijk met de stoeltjes worden bezorgd, dus dat heb ik gisteren samen met Karen opgehaald (na een bezoekje aan IKEA). Het ophalen duurde iets langer dan verwacht, zodat toen ik thuis kwam de bezorgers van Leon's al bijna 15 minuten stonden te wachten.

Geen opmerkingen: