zaterdag 19 januari 2008

De eerste woordjes

We dachten het al eerder te horen, maar nu weten we het zeker: Jesper heeft zijn eerste Engelse woordjes geleerd!
Met stip op 1: "No"
"Ik ben 2 dus ik zeg nee", is een gevleugelde uitspraak van vele wanhopige ouders. Arme wij moeten het zelfs in twee talen aanhoren. Ook "ooh, no" is al regelmatig gesignaleerd...

En nummer 2: "Mummy"
Kijk, dat vind ik nou weer wel lief! Al komt een combinatie van de twee helaas ook voor.

Op school zijn ze in het nieuwe jaar met het alfabet begonnen. Week 1 stond in het teken van de letter A en vorige week was de B aan de beurt. De hele week staat dan in het teken van die letter en ook alle knutselwerkjes hebben er mee te maken. "B is for book" en iedereen mocht op woensdag zijn favoriete boek meenemen. Ook hebben ze een 'Bumblebee' gemaakt en daar een liedje over gezongen.

Deze week ging het over de (3x raden) letter C: "C is for cat" en dus hebben ze een kat ingekleurd. Een rups heet in het Engels een 'caterpillar' en die hebben ze van eierdozen gemaakt. Jesper kan het nog best aardig nazeggen trouwens. Vrijdag hebben ze als het goed is 'cookies' gemaakt. Heb ik niets van gezien -behalve dan dat er een erg vies shirt in zijn schooltas zat, maar misschien waren ze wel té lekker.

Volgende week: "D is for dog" en in week 5 gaan ze vast wel iets met eieren doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heey!
Het lijkt me best een goede lesmethode met die letters!
Succes met de combinatie 'no Mummy'!
Xx uit Rijswijk, Sam