zaterdag 7 maart 2009

World Baseball Classic '09


Dit weekend is de 2e editie van de World Baseball Classic begonnen. Er wordt geprobeerd een soort WK op te zetten en de eerste ronde, 4 keer 4 teams, wordt op vier verschillende locaties gespeeld, Tokyo, Mexico City, Puerto Rico en Toronto. De openings wedstrijd was vandaag Canada- USA in het Rogers Centre. Om de locals te steunen had ik netjes mijn Canada shirt aangedaan, al had ik achteraf beter mijn oranje shirt aan kunnen doen. Het gesprek van de dag in en om het stadion was de zeer verrassende overwinning van Nederland tegen Dominica. Op de radio, tussen de innings op het grote scherm, de mensen om ons heen, iedereen had het over "ons".
Wij waren met wat collega's gegaan; Carlos, Pavan, Yma, Nancy, een vriendin daarvan en ik. Een typisch Canadees groepje met 3 geboren Mexicaanse, 1 Indier, 1 geboren San Salvador(iaan???) uit Winnipeg met Canadees paspoort en een Hollander. Met dik 42.000 toeschouwers was er een heel leuk "Davis Cup" sfeertje, al las ik vandaag dat dat niet altijd positief is, en had bijna iedereen wel een shirt of pet op van een land.
Omdat het seizoen nog niet is begonnen waren niet alle sterren aanwezig, maar de Yanks waren toch met oa Derek Jeter (zie foto, zit hier in de Gilette reclame met Tiger en Federer, zo bekend dus), Pedroia, Youkillis en Jones. Canada had de eigen sterren Jason Bay, Justin Morneau en onze oude, stevige, vriend Matt Stairs. Tijdens de vorige editie had Canada per ongeluk gewonnen van de US, dit keer won de US met 6-5 in een hele leuke spannende wedstrijd. Door de opzet de WBC kan woensdag de beslissende wedstrijd Canada- US worden, Carlos heeft al kaarten, alleen nog iets op de schaatsles van Amanda verzinnen...

Geen opmerkingen: