donderdag 20 januari 2011

Werken?

Grote snow plow in de straat. Feest!
We zitten in de auto onderweg naar school als Jesper aan mij vraagt: "Mama, waarom werken jullie niet?"

(stilte)

Aangezien kinderen sarcasme niet schijnen te begrijpen, begin ik maar niet over het lot van de huisvrouw die achter alles en iedereen aan moet opruimen, elke dag weer. "Maar papa werkt toch elke dag?" Nee, volgens Jesper niet. "Maar je bent toch op kantoor geweest, je hebt toch zelf zijn bureau gezien?" zeg ik. "Nee, dat is geen werken!" Nu ben ik het daar helemaal mee eens, ik zou ook veel liever de hele dag achter een bureau een beetje met cijfers spelen, maar ik ben toch benieuwd wat Jesper dan wel als 'werk' ziet. Hij blijkt er nogal ouderwetse opvattingen op na te houden: Sneeuwruimer (of hoe je zo iemand ook noemt), vuilnisman, medewerker McDonald...


Ben benieuwd of hij later echt gaat werken, maar ik ben bang van niet. Jesper is heel goed in delegeren en orders uitdelen, dus die wordt vast wel manager van het een of ander.

Hij is de laatste tijd ook goed op mijn schuldgevoel aan het inspelen: "Mama, waarom moet ik naar Little Kids? (crèche) als jij gewoon thuis bent?" Omdat mama anders 'in no time' rijp is voor een gesticht! Het politiek correcte antwoord, dat ik elke keer weer oplepel, is natuurlijk: "Omdat mama thuis van alles moet doen en dan geen tijd heeft om met jou te spelen. Op de crèche kun je de hele dag met je vriendjes spelen, dat is veel leuker!

2 opmerkingen:

Elke zei

Hahaha!
Je kan altijd eens voorstellen dat hij niet meer gaat en gewoon thuis blijft, maar zich dan wel in z'n eentje bezig moet houden omdat jij moet (niet) werken...
En kinderen in Nederland en Belgie die zijn leeftijd hebben, die gaan ook al naar school, waar ze vooral ook samen spelen, dus dat is ook zoals de creche maar dan gewoon met een andere naam.

duijsensfamily zei

hahaha, tja, alles wat er al gezegd moest worden is al gezegd door Jesper!