zaterdag 8 januari 2011

Eindelijk sneeuw!

Donderdagmiddag rond half 4 ging het voor het eerst goed sneeuwen. Het duurde helaas niet al te lang, maar voor Jesper was het genoeg. Hij stond dan ook bij het eerste vlokje dat viel al met zijn shovel in de aanslag. Gelukkig voor hem wilde Evelyn ook wel naar buiten om sneeuw te ruimen, want alleen is maar alleen. Heerlijk hoor, tot het donker werd zijn we buiten gebleven en zelfs Julia heb ik na haar fles nog even in haar snow suit gehesen. Ik had haar in mijn armen en al die sneeuw op mijn jas vond ze maar gek. Ze bleef met haar handje over mijn schouder vegen. De paar vlokjes die in haar gezicht vielen, leken haar daarentegen niet op te vallen...

Martijn zou laat thuis zijn (jaarafsluiting), dus het kwam mooi uit dat Jesper de oprit al had schoongemaakt. Helaas voor mij bleek dat in de tijd dat wij zaten te eten (met de gordijnen dicht) tot de kinderen in bed lagen, er nog een flink pak was gevallen. Kon ik toch ook nog aan de slag! Maar je hoort me niet klagen hoor, het was heerlijk om even te doen.

Maar vanmorgen was de jackpot. Gisteravond hadden we de weersvoorspelling nog nagekeken -je kunt maar beter voorbereid zijn: Er zouden 's nachts wat flurries komen en hooguit 1 cm sneeuw. Mooi niet! Ik denk dat 10 cm beter in de buurt kwam. Jesper nam amper tijd om zijn ontbijt op te eten, zoveel haast had hij om buiten te komen. Dus zodra ik onder de douche vandaan was ging Martijn een rondje lopen en Jesper sneeuw ruimen. En dat kan hij, zolang het niet al te koud is, heeeeel lang volhouden!
Toen Martijn terug was zijn Julia en ik ook naar buiten gegaan. Zij samen met Jesper op de slee en ik erachter aan om foto's te maken. Dat sleeën deed haar niet veel; de enige keer dat ze een beetje geluid maakte was toen Jesper de slee expres liet omkiepen en ze dus allebei in de sneeuw lagen! Kwajongensstreken, ze kan er maar beter aan wennen!

Meer foto's op flickr in de Winterset (die ondertussen aardig uitgebreid wordt)


2 opmerkingen:

Elke zei

Als Jesper nog een baantje zoekt als sneeuwruimer, dan stuur je hem maar! ;-)
Wij hebben er hier ook van genoten. Zo lang je op een werkdag niet opstaat met zo'n verrassing is het leuk om sneeuw te ruimen.

Leuk dat je met de kinderen samen in de sneeuw kan spelen. Ik zie de mama's hier 's morgens ook voorbij komen met hun kinderen, op weg naar de school. Volgens mij vertrekken ze een half uur vroeger, want de kinderen in hun sneeuwpakjes en met sneeuwlaarzen aan, spelen in de hopen sneeuw die langs de kant liggen. Tof om zo vol plezier naar school te kunnen gaan!

duijsensfamily zei

Grappig.... we wonen maar een uur van elkaar vandaan en dan zulke verschillen.
Wij zitten inmiddels al weken in de sneeuw en geregeld valt er wat bij.
Er wordt al volop gesleed in de tuin, sneeuwpoppen gemaakt en wandelingen door het eigen bos op zoek naar sporen van dieren.
Gelukkig is het bij jullie nu ook eindelijk wit!
Geniet ze!