zondag 11 januari 2009

Alweer 36 jaar!

Kleine meisjes worden groot... en oud! 36 jaar alweer, het is echt niet te geloven hoe snel de tijd gaat; één keer met je ogen knipperen en je bent 40. Al ben ik wel reuze benieuwd hoe ik tegen die tijd in het leven sta, want je hoort altijd: "het leven begint bij 40" (treurig eigenlijk, want wat is dan de bedoeling van de eerste helft van je leven?). Ik heb in ieder geval een aantal goede voornemens voor mijn 37e levensjaar:

Schaatslessen nemen (check);
yoga of pilates beoefenen;
fotografie naar volgende niveau tillen en
een leuke baan zoeken?

Zelf maakte het me niet zo veel uit, maar Martijn besloot dat mijn geboortedag een goed excuus was om wat collega's uit te nodigen. En ze kwamen graag, op voorwaarde dat de TV aan zou staan. Vanmiddag speelden de Pittsburg Steelers (NFL) en Yma is daar al jaren fan* van en kwam dus ook met jersey en 'terrible towel' aan.

Blijkbaar had Nancy (Kneubuhler) gehoord van mijn fotografie-aspiraties, want ze had een supermooi boek van Annie Leibovitz voor me gekocht. Echt heel attent! Vervolgens stond ze onze ingelijste foto's van Tobermory te bewonderen en was verbaasd dat de lijsten gewoon van IKEA waren (uiteraard). Van Lorenz en Stefka kreeg ik een douchegel/bodycreme setje van Fruits & Passion (leuke winkel voor huid en huis - van hen is ook de Cucina serie, misschien welbekend?) en van Yma en Nancy een soort van Leer-tekenen-met-pastels set. Ook al zo leuk bedacht! Verder waren andere Stefan en Ann-Kathrin er nog (Gabi was niet lekker) en als laatste Pavan.

Met Yma als onze persoonlijk gifmenger is iedereen nog aan de Sangrita en Tequila gegaan. Dit keer hadden ze ook limoenen, worteltjes en een potje chile meegenomen: Dat is een mix van o.a. zout en chilipoeder en dat moet je de worteltjes (besprenkeld met limoensap) strooien. Erg lekker, maar best pittig!

Rond negenen gingen ze weg, maar niet nadat Jesper een showtje had weg gegeven: Toen het football eindelijk was afgelopen (Steelers gewonnen, gelukkig), moest de visite van hem naar The Wiggles kijken. Iedereen moest meedoen en vooral " ALLEMAAL HARD ZINGEN", het is jammer dat we de videocamera niet zo snel bij de hand hadden, want we lagen echt met zijn allen in een deuk. En zo is het toch nog een gedenkwaardige dag geworden!

* In Mexico zijn al jaren twee televisiestations die allebei de uitzendrechten hebben van één NFL club: de Pittsburg Steelers of de Dallas Cowboys en als Mexicaan ben je dus fan van een van de twee.

Geen opmerkingen: