zaterdag 24 januari 2009

Mexico, part I

Rond 7 uur werden we door Jesper wakker gemaakt met de mededeling dat het licht was en dat hij naar buiten wilde. Let wel: We sliepen alledrie pas rond half 2! Nu scheen de zon ook aardig naar binnen en toen we de gordijnen open deden zagen we dit:


Daar wordt je toch wel blij van!

Wat vooraf ging:
Op onze vertrekdag waren bijna alle vluchten naar Mexico vertraagd of, nog erger, geannuleerd. Op die van ons na... Dus togen wij vol goede moed naar het vliegveld. De incheckprocedure van Signature was zeer efficient, dus ruim op tijd waren wij aan de gate. Nog geen kist, hmmm. Toen die er uiteindelijk wel was, bleek er een technisch mankement (aan de linkermotor) te zijn, en dus mochten wij nog van geluk spreken dat we ' maar' twee uur later dan gepland vertrokken.

Het was een redelijk goede vlucht (Nights in Rodanthe gekeken), Jesper heeft zich heel goed gedragen en heeft het laatste uur van de vier uur durende vlucht lekker geslapen. Even na tienen 's avonds landden we in Cancun en een klein uur later stapten we in de Tequila-bus -het is weer eens iets anders dan bus 1, 2 of 3! Tot nu toe is de organisatie van Signature bijzonder goed en de bus voor de transfer erg luxe. Na een kwartiertje rijden kwamen we aan bij Hotel Marina El Cid.

De eerste indruk in het donker was bijzonder goed. Jesper had zijn prioriteiten zelfs op dit tijdstip goed op een rijtje, want het eerste dat hij vroeg was: " Waar zijn de toys?" Totaal over zijn slaap heen dus. Met een soort golfkarretje werden wij naar onze luxe 1-bedroom suite gebracht (mooi en zeer ruim!), waar we Jesper zo snel mogelijk in het King-size bed hebben gegooid en voor onszelf het Murphy-bed hebben laten opmaken. Zoals gezegd sliepen we pas rond half 2.

Vandaag hebben we een extra bed laten bijplaatsen, want ook al hoeven we het niet zelf te doen, dat geschuif met alle meubels vinden we maar niets. De service in dit hotel is erg goed en al onze verzoeken worden snel ingewilligd (extra bed, extra water, pak melk). Op onze eerste dag hebben we toch al aardig wat ondernomen, dat wil zeggen Martijn en Jesper, ik lag lekker op mijn bedje op het strand met een boek en kreeg op mijn kop als ik er weer eens af kwam om foto' s te maken.

Ja, en dan hou je ze eens even niet in de gaten, zijn ze gewoon weg! Ik de hele kustlijn afgezocht (vanaf mijn bedje, dat weer wel) totdat ik in mijn ooghoek iets bekends denk te zien. Jawel, de heren zitten in een kayak op zee! Blijkbaar had Jesper heel serieus beloofd dat hij zou luisteren, goed stil zou zitten en de peddel stevig vast zou houden (staaltje overredingstactiek of niet?) dat Martijn het wel aandurfde met hem. Het was een succes dus morgen gaan ze weer.

Verder hebben ze veel zandkastelen gebouwd, beide glijbanen in het zwembad getest en zijn naar de Marina gelopen, ben ik met Jesper naar de Kidsclub geweest om aapjes te kijken en met nog meer zand te spelen, hebben we al twee restaurants getest en is Martijn naar de gym geweest om te lopen. Ik hoef zeker niet te zeggen dat Jesper om 5 uur afgestoffeerd was en om 6 uur plaatselijke tijd op de bank in slaap is gevallen. Hebben we dus ook direct de room service uitgeprobeerd! Nu zit ik dik ingepakt (want koude wind en koukleum) op een van onze balkons dit stukje te typen met op de achtergrond (voorgrond eigenlijk) het geluid van de aanrollende golven. Heerlijk!

NB. De foto's komen zo snel mogelijk op flickr; de verbinding is helaas niet al te best.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er niet verkeerd uit! Beel veel plezier en geniet er van.

Groetjes Angela

Anoniem zei

Als ik de foto's zie kan ik me heel goed voorstellen dat jullie er blij van worden en lekker genieten van deze week, heel veel plezier verder, groetjes Cees en pa!

Anoniem zei

Hoi luitjes,

Kan me voorstellen dat jullie het naar je zin hebben,ziet er allemaal erg mooi uit en nog lekker warm ook.
Geniet lekker van deze week met z'n drie en heel veel plezier.

Groetjes en kus
Ma-Eef-Oma