zaterdag 17 januari 2009

Eerste zwemles

(archiefbeeld)
Vandaag was DE dag: Al twee maanden stond Jesper op de wachtlijst bij de YMCA voor zwemles en eindelijk mocht hij beginnen. Het Parent & Tot zwemmen hebben we overgeslagen (Martijn is wel al een aantal maanden naar het familie zwemuurtje met Jesper) en dus begint Jesper op het tweede niveau van het L'il Dippers programma, de Bobbers. Bij deze lessen moet hij alleen het water in, zonder papa erbij dus...

Het ging zoals verwacht: Zolang Martijn aan de kant bleef, ging Jesper echt het water niet in en om dat half uurtje les niet volledig verloren te laten gaan is Martijn er na ruim 10 minuten maar ingedoken. De juf en meester probeerden Jesper er wel regelmatig bij te betrekken, maar hij bleef fijn bij papa de oefeningen doen.

Ondertussen zat ik thuis te wachten op de Safety Inspection: Volgens ons huurcontract moet de verhuurder een paar keer per jaar in ons huis controleren of alles nog heel is en bijvoorbeeld alle rookmelders nog functioneren. Officieel schijnen dit soort praktijken tegen de wet te zijn, maar wij hebben niets te verbergen dus kom maar op. Heb ik tenminste ook direct de gelegenheid een aantal gebreken aan de kaak te stellen.

De man die vandaag kwam was erg grondig en dat zei ik hem dus ook. Krijg ik direct een heel verhaal over dat hij eigenlijk Home Inspector is en dat hij voorheen voor Mattamy (een van de grootste huizenbouwers in Canada, ons huis komt ook uit die fabriek) heeft gewerkt, waar hij de eindcontroles deed. Omdat hij daar te goed zijn best deed en te veel gebreken vond -en dus te veel geld kostte- mocht hij vertrekken. Ja, meneer Mattamy, aka Peter E. Gilgan, moet natuurlijk wel dat huis van 45 miljoen op Lakeshore bekostigen!

Vervolgens kwamen alle roddels los (wie zegt er dat vrouwen altijd roddelen?): Mattamy ligt in scheiding omdat hij vreemd is gegaan met de nanny en zijn vrouw eist nu 370 miljoen. Is that all? Ondertussen laat zij alvast een huis bouwen voor haarzelf en haar nieuwe lover -zij 'doet' het met de personal trainer van haar ex. Kan je toch een leuke soap rond schrijven. Dat van die scheiding was trouwens al bekend en ook dat het huis op Lakeshore waarschijnlijk plat gaat omdat niemand het kan kopen ...

Door al deze wilde verhalen heb ik meneer Mattamy maar even gegoogled. Ben er nu dus achter dat de YMCA waar Jesper zwemt, ook is gebouwd met geld van meneer Mattamy, dus daar komt die naam "de Peter Gilgan Family" vandaan.

Het weer
We hebben een aardig koude week achter de rug. Met temperaturen van circa -20 en een windchill van -30 was het lekker fris. Met zulke temperaturen kan je niet langer dan een kwartier buiten blijven zonder dat je huid gaat bevriezen. Een ander nadeel is dat het zout dat wij zo rijkelijk op onze oprit strooien, zijn werk niet doet. Zand strooien is dan de oplossing, maar helaas zit Jesper's zandbak stijf dichtgevroren!

Martijn heeft wel regelmatig gelopen deze week. Op de koudste dag heeft hij zijn training weliswaar verplaatst naar een loopband in de YMCA, maar de rest heeft gewoon buiten plaatsgevonden; de running clinic op donderdag ging ook gewoon door, al liepen sommigen met een bivakmuts op.

En ik heb alweer mijn tweede schaatsles achter de rug. Ja, dat had ik nog niet echt verteld: Amandje neemt schaatslessen! Ik was mijn gekluns zo zat, vooral wetende dat ik vroeger (hééél lang geleden) wèl achteruit kon schaatsen en pootje over kon etc. dat ik me heb ingeschreven voor 10 lessen in de River Oaks Arena op woensdagavond. Het niveau van de (volwassen) deelnemers is heel wisselend en ik ben bij de intermediates ingedeeld; dat wil in dit geval zeggen dat ik niet meer langs de boarding schuifel en zelfstandig vooruit kan schaatsen. Voel ik me toch weer een beetje goed over mezelf!

1 opmerking:

Anoniem zei

Heey!

Leuk Jesper, je eerste zwemles!
Je wordt al echt een grote jongen!

Dit nichtje heeft gister een auto gekocht! Ik kan hem donderdag ophalen!
Wees blij dat jullie in Canada zitten! ;)

Kus,
Sam