woensdag 31 december 2008

New Year´s Eve

Ik ben nooit echt een fan van Oud & Nieuw geweest; het voelt voor mij toch altijd een beetje kunstmatig aan. Je brengt de avond al dan niet verplicht met familie door, kijkend naar of een suffe oudejaarsconference of staatsloterijshow, vechtend tegen de slaap (in mijn geval dan) en wachtend op de klok. En dan is het eindelijk 12 uur en wordt de champagne ontkurkt... ben ik ook al geen liefhebber van, maar voor de vorm neem ik een paar slokjes en proost op het nieuwe jaar.

Oud & Nieuw in Canada is een verhaal apart. Behalve het onvermijdelijke aftellen op TV -de bol op Times Square- is er hier niets te beleven. Hier geen vuurwerk om 12 uur en met een glas champagne de straat op mag uiteraard niet, tenzij je je glas in een brown paper bag verstopt misschien, maar dat drinkt zo lastig! Van onze overburen hoorden we dat de andere Nederlanders in onze straat (die verhuisden nadat wij hier kwamen wonen) om 12 uur naar buiten kwamen rennen en vervolgens nogal verbaasd om zich heen keken. Begrijp ik wel: Als je de herrie en drukte van Nederland gewend bent, is dit een gigantische anticlimax.

Wat doen ze hier dan wel? In de grotere steden zijn georganiseerde vuurwerkshows (waar ze in Nederland ook naartoe willen begrijp ik) en verder viert men New Year met vrienden en familie. Dat laatste verschilt dan weer niet zoveel van het Nederlandse gebruik.

Met vorig jaar nog vers in het geheugen brengen wij de avond rustig met z'n tweetjes door en hopelijk redt ik het dit keer wel tot 12 uur. Hoe dan ook: Wij wensen jullie allemaal een gezellige avond en een supergoed 2009!

Click to play new years wish
Create your own greeting - Powered by Smilebox
Make a Smilebox greeting

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Julllie ook de beste wensen voor 2009.

Ja, ik vind persoonlijk oud en nieuw in Canada niet zoveel voorstellen. Ik mis toch wel het vuurwerk en dan de straat op om de buren een gelukkig nieuwjaar toe te wensen.

In ieder geval maakt mijn vrouw vandaag oliebollen :-) (maar heeft ze nog steeds geen creme fraiche kunnen vinden :p)

Anoniem zei

Lieve Martijn-Amanda en Jesper,

Happy New Year van ons allemaal
(fam,vrienden,)

Groetjes Pa en Ma
Cees en Eef
Opa en Oma

Unknown zei

Hoi Canadian Diependaaltjes

Ik zou ook verbaasd zijn als ik naar buiten zou rennen en niemand verder zou aantreffen. Toch heb ik dat ook min of meer meegemaakt. Solange en ik brachten de jaarwisseling bij nhaar ouders door. Na twaalven ging ik naar buiten ('rennen' past niet goed meer bij mijn leeftijd en gewicht), maar de buren waren of al naar bed, of naar hun kinderen of bleven 'gezellig' binnen. Kortom een anticlimax!

Solange en ik wensen jullie nogmaals een fijn en mooi nieuw jaar en wij zijn benieuwd waar jullie bij de volgende jaarwisseling wonen ...

Groetjes,
John.

Anoniem zei

Hoi Martijn, Amanda en Jesper,

Ook wij, Fred, Annemiek, Brian en Liora, wensen jullie een ontzettend fijn en gezond 2009 toe.
Dat alle wensen mogen uitkomen!!

Groetjes

Anoniem zei

Hallo Martijn Amanda en Jesper,

Ook wij wensen jullie een goede gezondheid en alle goeds voor het nieuwe jaar.

Veel liefs en knuffels.

Jan en Marcella