zondag 1 februari 2009

Mexico, part III (ja, echt de laatste)

De laatste dag dat we de huurauto hadden zijn we weer naar het zuiden gereden. Vlak na Playa del Carmen ligt eco-park Xcaret, een dierentuin annex watersport park, waar je je makkelijk een paar dagen kunt vermaken. Ook kan je er zwemmen met dolfijnen:

Liever was ik samen met Jesper gegaan, maar ja, het is niet zo'n held en ook vandaag wilde hij weer niets, dus moest ik maar alleen. Voor iemand die normaal gesproken niet in de buurt van water komt was het heel wat, maar ik had het er graag voor over! We zaten in 'badje 3', gelukkig niet de verste van de vijf bassins, dus Martijn heeft ook heel wat foto's kunnen maken. Deze hierboven heb ik maar wel gekocht.

Na de dolfijnen voor Jesper een knuffel-dolfijn gekocht -hij liet hem gewoon niet meer los, we konden hem met moeite een andere kleur aanpraten (hij had een roze uitgezocht). Om weer op te warmen na dat half uur rondhangen in het koude water, zijn we even op het strandje gaan liggen. Daarna via de schildpadden terug naar de uitgang. We hebben denk ik nog geen 5 procent van het park en de shows gezien, maar toch was het de moeite waard.

De laatste twee dagen hebben we niets uitgevoerd; ontbijten, zwembad, lunchen, zwembad, douchen, diner, Jesper naar bed en wij nog een paar uurtjes voor onszelf met een boek (met moeite hoor, want onze ogen vielen snel dicht.

De laatste dag begon slecht: We hadden geen oog dicht gedaan omdat we allebei ziek waren (bedorven room-service?) en na de lunch begon het te regenen,dus de laatste paar uurtjes zwembad gingen niet door en toen de terugreis. Nog in het hotel zagen we al dat de vlucht 2 1/2 uur vertraagd was -nooit meer vliegen we met Skyservice. Contact met Signature leerde dat dat geen reden was om de transfer naar een later tijdstip te verplaatsen (later bleek dat het ook nog eens om een privé transfer ging, dus begrepen we het helemaal niet meer). Eenmaal op de airport bleek dat we nog langer op het vertrek moesten wachten, omdat het vliegtuig niet eerder dan 6 uur 's ochtends in Canada mocht landen. Plak er dus nog maar 2 uur aan vast. Afijn, wij waren compleet gesloopt, maar Jesper heeft de hele vertrekhal vermaakt (en gedeeltelijk wakker gehouden...). Enig voordeel is dat ik nog wat extra uurtjes had om in Harry Potter te lezen.

Alle foto's staan ondertussen op flickr. Het aantal is (echt waar) gehalveerd, maar het is toch nog een avondvullende voorstelling geworden. Enjoy!

Leuke foto!!!
Groetjes Angela

Hallo allemaal,

Nou het ziet er echt heel goed uit hoor zo te zien hebben jullie er echt van genoten. Jammer dat jullie de laatste dag niet lekker zijn geworden en alles tegen zat.
Hopelijk zijn jullie weer op geknapt en aan het koude weer thuis weer gewend na alle zon.

Lieverds pas goed op jullie zelf en een hele dikke knuffel.
Jan en Marcella

Hoi luitjes,

Dat ziet er allemaal leuk uit jullie hadden het erg druk zo te zien.Leuk zoveel dieren en die dolfijnen waren super.Erg veel gezien en gedaan in die paar dagen mar zo te zien was het super.Op de terugreis na dan.
Groetjes en gauw tot horens
Kus Ma-Eef-Oma

Hallo luitjes,

Wat een heerlijke reis naar Mexico is het geweest. Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik zal me proberen aan te melden bij Flickr om de foto's te bekijken.
Wat vervelend van de vertraging en dat jullie ziek waren geworden. Gelukkig pas op de laatste dag dus je hebt met volle teugen genoten.