zondag 15 februari 2009

Lente? Northshore lopen

De afgelopen week hebben we zowaar echt Nederlands weer gehad. Helaas... het gevolg van de dooi en regen is uiteraard dat het mooie pak sneeuw bijna helemaal is verdwenen. Gelukkig hebben we aan het einde van de week nog wel wat zon gehad zodat het overdag wel lekker was buiten. De grote vraag is dus nu of er nog sneeuw gaat komen. Het was in ieder geval spituur bij de wasstraat omdat iedereen de hoop heeft dat de auto misschien iets langer schoon kan blijven.

Van ons eigenlijk weinig nieuws deze week, de verjaardag van ma/oma/Eef hebben we alleen van afstand meegemaakt, net zoals de van de Superboeren gestolen punten. Amanda heeft (weer) een zware verkoudheid die komt opzetten dus Jesper moet zijn kraamvisite aan de Viehmanns nog even uitstellen. Martijn heeft met een paar collega's kaarten gekocht voor de Indy races in Toronto, begin Juli zullen we zien of "Bobby D" Doornbosch wat kan laten zien, al zijn mijn collega's uiteraard veel meer geinteresseerd in Danica.
Het grote nieuws hier deze week is uiteraard het vliegtuig wat dik een uur hier vandaan is neergestort, veel Canadezen vliegen vanaf Buffalo omdat het een stuk goedkoper is, eigenlijk is het daarom verrassend dat er slechts 1 Canuck aan boord was.

Het sportweekend begon al goed, de Raptors wonnen zowaar een keer, hebben een goede trade gemaakt en FCDH wint eindelijk weer eens. Toen gisteravond de Leafs na dik 5 minuten met 2-0 achter kwamen tehen de Pinguins heb ik maar een ander net opgezet. Gelukkig was ik net op tijd terug om 5 punten in de 3e periode te zien en een absurde 6-2 winst voor de Leafs. De 3e zwemles verliep weer dramatisch, Jesper weigert gewoon om zonder papa in het water te gaan. Uiteindelijk ben ik het laatste kwartier het water in gegaan en met een hand (en de juf aan de andere) deed hij gewoon alles mee. De verbazing was vanmiddag ook groot toen hij opeens alles van de zwemles ging nadoen tijdens het zwemuurtje met papa. Hij bleefs zelfs maar onder water gaan en de "duikvoorwerpen" van de bodem ophalen. En dat terwijl hij nog nooit eerder -vrijwillig- met zijn hele hoofd onder water was geweest!

Vanmorgen heb ik voor het eerst hardgelopen op het beruchte laatste stuk van de Around the Bay race, die ik eind Maart als training voor de marathon zal lopen (niet racen). Ik hoorde vorig jaar al vaak mensen erover praten of ze "Northshore" zouden lopen in het weekend. Omdat mijn marathon toch wat heuvelig schijnt te zijn en ik de ATB zelf ga lopen, had ik deze week besloten toch maar eens te gaan kijken daar.
Dus vanmorgen iets voor 8 uur, strak blauw en -5 graden met de auto naar Burlington Lakeshore, 2 dollar in de meter en ga maar lopen. Vandaag stond er een 19k langzame duurloop op mijn schema, dus gewoon maar gaan lopen en bij 10k (leve de Garmin!) omdraaien. Het was inderdaad een erg fijne weg om te lopen die continue glooiend op en neer gaat, en af en toe echt wat stijler. Het zijn niet echte heuvels maar goed genoeg om nu mijn kuiten heel goed te voelen. En dan begon ik nu fit aan de heuvels, in de ATB heb je er dan al 20k opzitten, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik was net bij de 9k aanbeland toen ik dacht het het toch wel meeviel en ik dacht mijn laatste bocht voor het keerpunt te nemen toen ik de beruchte heuvel zag... heel stijl naar beneden en een behoorlijk stijle klim erachteraan van een meter of 700. Nu ging dat nog best, maar volgende maand op km 28 zal ik best wel een keertje zuchten.
Ik dacht altijd dat hardlopen populair was omdat je op ieder moment in het weekend wel ergens in de wijk lopers tegen komt, maar dat blijkt dus helemaal niets te zijn. Ik voelde mij vandaag wel de koningin, zoveel andere lopers kwam ik tegen (en ja, je groet een andere loper altijd!). Zowaar nog een paar bekenden gezien maar al snel ben ik gestopt met lopers te tellen. Maar op zeker heb ik gemiddeld 10 lopers per km gezien, dus een stuk of 200 andere lopers bleken hetzelfde idee te hebben om zondagvroeg in de opkomende zon even Northshore te doen. Volgende week zelfde recept, plus 4k en de week daarna de Chilly Half Marathon als trainingsloop.

Ik wens alle lezers in Nederland een prettig maandag toe op kantoor. Bij gebrek aan Presidents Day (bij onze zuiderburen) hebben wij morgen Family Day, je weet wel, een vrije dag waar je verplicht iets met de familie moet doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Amanda,
Het beste met je verkoudheid, de verjaardag van Eef was ouderwets gezellig en druk al haar zussen waren aanwezig. Er zijn geen punten gestolen maar dik verdiend gewonnen en schrijf nooit de Leafs af.Jesper wordt op zeker een waterrat en Martijn een goede marathonloper.De vliegreis in mei varieert van €914,- tot €1450,-(Eef regelt het deze week).
Geniet maar van jullie vrije dag, groeten Cees!