zondag 19 oktober 2008

Toronto International Half Marathon

Sinds vanmorgen heeft Martijn er weer een stuk eremetaal bij: Om 8 uur startte de Toronto International Marathon en hij heeft de helft gelopen. Ondanks een slechte voorbereiding en kleine kuitblessure heeft hij 'maar' 2 minuten slechter gelopen dan afgelopen voorjaar.

Cees en Eef waren de klos en hebben voor transport gezorgd, Jesper en ik zijn lekker in bed blijven liggen toen ze in het holst van de nacht van huis gingen. Hieronder volgt Martijn's verslag.

Vandaag dus voor de 2e keer ooit een halve marathon gelopen. In het voorjaar had ik de clinic van de Running Room gevolgd en was ik goed voorbereid. In de zomer heb ik wel hetzelfde schema gebruikt, alleen lang niet alles gelopen wat er op staat: Te warm, visite, werk, genoeg excuses te vinden. Moet wel zeggen dat het in de winter bij -15 en sneeuw lekkerder loopt als op die warme zomerdagen.


De laatste twee weken gingen de lange duurlopen verrassend goed en dus had ik goede moed een redelijke race te lopen. Helaas kreeg ik vorige week last van een een spiertje in mijn kuit, met het heuvelachtige parcours in het vooruitzicht toch weer een groot vraagteken.

Nadat het vorig weekend nog dik in de 20 graden was mochten we vanmorgen om 8 uur van start met een onbewolkte lucht en maar liefst 3 graden. Toch maar een warm Craft shirt onder mijn shirt gedaan en de eerste 40 minuten handschoenen gedragen. Omdat er al snel een pittig heuveltje in het parcours zat heb ik het eigenlijk niet meer koud gehad. Begonnen met het schema van de vorige keer en dat ging goed tot halverwege, maar toen speelde mijn kuit wel op en al snel liep ik tegen kramp aan te hikken. Daarom het laatste deel maar niet versneld (zoals vorige keer) en gewoon de race uitgelopen in hetzelfde tempo. Al met al iets sneller geëindigd als gevreesd (1.53.46) slechts iets langzamer als de vorige keer (1.51.15), zie sportstats.

Om te zien dat mijn nieuwe speelgoed het goed doet, zie de details van vandaag hier. Rondetijden waren redelijk constant, slechts 2 keer rare data door storing van de wolkenkrabbers om mij heen.

Volgende inschrijving is voor de Around The Bay Race in Hamilton, 30 km op 29 Maart. Dit zal onderdeel zijn van de training voor de hele marathon in Mei 2009. Ik twijfel nog tussen Mississauga en Ottawa.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Marijn en natuurlijk familie,

Je mag er toch maar weer trots op zijn dat je deze halve marathon hebt gelopen. Top hoor dikke knuffel

Liefs,

Jan en Marcella