vrijdag 31 oktober 2008

Happy Halloween

Vandaag is weer zo´n ijkpunt: Precies een jaar geleden zijn we verhuisd naar ons huis in Oakville. Door de korte voorbereidingstijd en hectische verhuizingsdag hebben we toen weinig aan Halloween gedaan. Ik had wel een kostuum voor Jesper bij de Disney Store en wat frutsels bij de Dollarama gekocht, maar het was verder minimaal.

Dit jaar heb ik iets groter uitgepakt en mijn creatieve genen (met behulp van een Amerikaans tijdschrift) aan het werk gezet. Je weet nooit hoe vaak we nog echt Halloween kunnen vieren en aangezien Jesper er op school ook al twee weken mee bezig is en dus heel goed snapt wat er aan de hand is, haal ik alles uit de kast. Nou ja, dat is overdreven, maar we doen leuk mee.

(mede dankzij Cees en Eef die de rekening van het tuincentrum hebben betaald)

Jesper gaat dit keer verkleed als piraat. Piraten kent hij van een van de Backyardigan's filmpjes en bij The Wiggles zit natuurlijk ook een piraat.

Vanmorgen vroeg hebben we hem al in zijn kostuum gehesen, want hij mocht verkleed naar school komen. Na wat tegenstribbelen ging hij dan half aangekleed richting auto. Toen er twee kleine kinderen langskwamen moesten ze om hem lachen en dat gaf Jesper net genoeg aanmoediging om dan toch de rest ook maar aan te trekken, yeah! Nu alleen nog hopen dat zijn pak het redt tot vanavond. Martijn belde me later op en vertelde dat Jesper nog nooit zo uitgelaten de crèche is binnen gelopen en zelfs voor het raam heeft staan zwaaien; hij voelde zich dus echt stoer in zijn kostuum!

Ik had vorig jaar al een heksenhoed gekocht en vanmiddag op het laatste moment toch ook maar een of ander zwart gewaad bij de Wal-Mart. Bij Kuehne was het thema dit jaar sport, zodat Martijn zichzelf niet al te veel geweld hoefde aan te doen. Hij heeft zijn voetbalkloffie bij elkaar geraapt en nog even wat nepbloed en een mes gekocht en klaar! Voor het Trick-or-Treaten heb ik een Vampire Cape voor hem gehaald van maar liefst 6 dollar. Daar kan hij dan weer zijn gewone werkkleding onder aan trekken.

Na een simpel pizza dinner hebben we ons allemaal omgekleed - ik uit tijdgebrek niet volledig. We hebben geluk: Net als vorig jaar is het met Halloween ongewoon warm, vanmiddag was het zelfs 17 graden. Alle elfjes en prinsesjes kunnen dus gewoon in hun jurkje naar buiten. Martijn nam zijn post in op de veranda en Jesper en ik hebben een rondje Falkland Crescent gedaan. We begonnen samen met Mary Cooper (in echt politie-uniform) en eindigden met Evelyn (in roze prinsessenjurk). Jesper begon verlegen, maar al snel rende hij van huis naar huis en belde zelf aan. Hij zei niet veel, maar zo af en toe kon ik er nog een "thank you" bij hem uit krijgen. Rond 8 uur heb ik Jesper mee naar huis gesleept, want hij wilde de straat al voor een tweede keer door gaan. Thuis nog even de buit bekeken en alles met pinda aan de buren gegeven.

Je kunt weer een leuke slideshow bekijken op flickr!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi luitjes,

Wat zagen jullie er gaaf uit alle drie. Amanda je heb er veel werk van gemaakt ook buiten zag het er super uit.Martijn toch verkleed naar het werk wie had dat kunnen denken. Amanda je was een leuke heks maar ik miste wat (neus).
En Jesper zag er uit om op te vreten, op de foto's is goed te zien hoe hij genoot.

Luitjes gauw tot horens,
Dikke kus Pa-Ma
Cees-Eef
Knuffel voor Jesper van Opa en Oma

Anoniem zei

Hallo Jesper,

Zo jij zag er wel heel stoer uit zeg, maar wat zagen papa en mama er uit zeg werd er een beetje bang van hoor.
Top hoor zag er allemaal heel gezellig uit.

Dikke knuffel,

Jan en Marcella