zondag 13 juli 2008

Workshop

Al tijden sta ik op de e-maillijst van een indoor playground in Mississauga, Gingerbread Lane. Vanwege de afstand waren we er nog nooit geweest -ook al hebben ze een nut free bakery. Vorige week kreeg ik een mailtje dat ze deze zondag een Baby /Child First Aid & CPR workshop hielden o.a. over allergiën en het gebruik van de EPI-pen.


Martijn vond dat ik daar maar naar toe moest. Op mijn opmerking dat hij beter kon gaan aangezien hij degene is die bij één kuchje of vlekje van Jesper al een hartverzakking krijgt, zei hij dat ik meer tijd met Jesper doorbracht. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in, dus voor ZIJN gemoedsrust heb ik me ingeschreven.

Dus stonden we vanmorgen na een ritje van 20 minuten in Gingerbread Lane; ik voor de workshop, Martijn en Jesper om binnen te spelen (het regende dus dat kwam mooi uit). Langzaam druppelden de andere cursisten binnen en even later ook de instructrice. Dat is nog een verhaal apart: ze kwam samen met haar 17 dagen jonge zoontje. Blijkbaar is ze binnen 18 maanden twee keer via een keizersnede bevallen en ondertussen alweer een week aan het werk (eigen bedrijf). Volgens haar had ze 'een goede chirurg'...

Maar goed, de workshop was erg leuk, ook wel enigzins leerzaam. Het was geen volledige EHBO-cursus, maar dat kan ook niet in twee uurtjes. De onderwerpen die aan bod kwamen waren: verstikking, allergiën/anafylactische reactie en verdrinking met de bijbehorende reanimatiemethodes voor babies, kinderen en volwassenen. Genoeg dus voor de meest voorkomende ongelukjes in en om het huis...

Toen we thuis kwamen stond Gabi op het antwoordapparaat: Of we soms zin hadden vanavond bij hen te komen BBQ-en. Dat leek ons wel gezellig, want we hadden ze in geen weken gezien of gesproken (en dan hoefde ik niet te koken!). Het opblaasbadje was net voor het eerst geïnstalleerd, dus Jesper en Ann-Kathrin hebben zich in het water vermaakt.



Stefan deed zijn best met de BBQ en de dames (Stefan's ouders waren op bezoek) haalden nog allerlei lekkers uit de keuken. Jesper en Ann-Kathrin zaten aan de kindertafel en deden zich tegoed aan worst, brood, fruit en uiteraard ijs.


I scream, you scream, we all scream for Ice cream!

Geen opmerkingen: