zondag 11 mei 2008

1h51:15

Beetje later dan verwacht een kort verslag van de halve marathon. Helaas had Jesper zondagochtend een paar toetsen van de laptop gedemonteerd dus typen was wat lastiger. Nu alle letters er weer opzitten een kort verslag.

Zondagochtend 7.30 begon de Mississauga Marathon waarbij je gelukkig na 16 km kan kiezen om een halve te lopen .... Na 16 weken training met onze clinic groep van de Running Room hadden we zondag om kwart voor 7 afgesproken op de parkeerplaats van Square One, inderdaad vlak onder onze tijdelijke huisvesting in Oktober. Na een laatste groepfoto gingen we een beetje warmlopen en vooral in de rijen voor potties staan (nou ja, de mannen niet echt natuurlijk). Net als in de clinic, en dagelijks op straat, waren de meeste deelnemers vrouwen. Het totale event had tegen de 12.000 deelnemers waarvan ongeveer 4250 finishers op de halve en iets van 1200 op de hele. Dus zondagvroeg, bij circa 12 graden en een doorbrekend zonnetje zijn we met zo'n 5500 lopers onderweg gegaan.

Vooraf was de grote vraag wat een reëele tijd zou zijn, zeker omdat constant wordt gewaarschuwd om niet te snel te starten. Uiteindelijk ben ik op een schema van 1.55 weggegaan (5.25 per km) en na een kleine 10km lag ik hier een dikke minuut op voor. Vervolgens tussen 15 en 18 een beetje versneld omdat het nog erg lekker ging. Toen we eenmaal bij Lake Ontario aankwamen de laatste 3 km echt aangezet en slechts nog maar door 1 loper ingehaald terwijl ik er echt heel veel voorbij ben gegaan. Uiteindelijk redelijk fit aangekomen in 1.51.15; vooraf had ik daar zeker voor getekend maar achteraf had ik misschien iets eerder kunnen versnellen. uitslag
Ach, voor een eerste keer is het erg goed gegaan en nu is er nog ruimte voor verbetering. Gelukkig bleek de vaste groep van onze clinic allemaal kort bij elkaar te zitten en hebben we allemaal iets sneller gelopen dan verwacht.

Omdat de ervaring goed is bevallen, heb ik me zojuist ingeschreven voor de Toronto Marathon op 19 Okt om weer een halve te lopen. Verder denk ik dat ik mij ook zal inschrijven voor de Oakville Halve Marathon op Labour Day, 1 September.

Genoeg uitdaging als ik fit blijf, maar morgen eerst het belangrijkste: De House League van de Oakville Soccer Club. Hèt team om in de gaten te houden is A7 Sky Blue in de A categorie van de mannen senioren. Morgen om 19.00 tegen het altijd lastige A5 Maroon de seizoensopener. Er schijnen nog kaarten te zijn....

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He zus,

Waar blijft het verhaaltje nou?? Je bent wel erg lang aan het badderen!! Grote schoonmaak???

Angela

Anoniem zei

Hoi Martijn, grote klasse, een prima tijd.
Als beloning een grote wasbeurt van Amanda?
groetjes pa!

Unknown zei

Hallo Martijn, een mooie prestatie en een hele goede tijd. Zet jij de 'loop-traditie' van je pa voort? Zo te zien ben je dit jaar nog heel wat van plan. Succes!
Groetjes, John (en Solange).

Anoniem zei

Hoi Martijn,

Wat een knappe prestatie. Ik doe je het niet na.
Het smaakt natuurlijk naar meer.
Veel succes met de volgende lopen.

Groetjes,
Marian