maandag 4 februari 2008

Medical exam

Toen ik naar Canada kwam kreeg ik een werkvergunning zodat ik ook aan de slag zou kunnen. Bij de Immigratiedienst werd mij verteld dat er een paar voorwaarden aan vast zaten: zo zou ik niet op een kinderdagverblijf of school mogen werken en ook niet in de gezondheidszorg. Daar heb ik me nooit druk over gemaakt, want ja, ik ben geen lerares en heb ook geen Verpleging of Medicijnen gestudeerd.

Nu blijken die voorwaarden dus ook te gelden voor administratieve banen en vrijwilligerswerk, dat had onze immigratie-advocaat wel even mogen melden. Helemaal omdat een simpel medisch onderzoek dit kan oplossen. Om mijn kansen op een part-time baan te vergroten heb ik dus vandaag dat onderzoek laten doen en met een beetje geluk is mijn werkvergunning dan over 1-2 maanden gewijzigd. En ik had natuurlijk net wat leuke functies in het plaatselijke ziekenhuis gezien...

Het onderzoek bestond uit 3 onderdelen:
  • onderzoek door arts nl. anamnese, bloeddruk, reflexen, wegen, lengte meten (ik ben gekrompen!), oogtest, hart en longen luisteren);
  • longfoto i.v.m. TBC;
  • bloed prikken (HIV en andere SOA's).
Voor de arts was ik 120 dollar kwijt en dat was dus echt een onderzoek van niets, dat doet je huisarts ook als je met een verkoudheidje op zijn spreekuur komt. De longfoto kostte 32 dollar en het bloedonderzoek 7,76 dollar, een koopje! Ervan uitgaande dat mijn longfoto en bloedonderzoek geen bijzonderheden opleveren, ben ik officieel gezond verklaard en dus geen risico meer voor de Canadese volksgezondheid.

Trouwens helemaal vergeten te melden dat ik 23 januari een afspraak had bij Randstad (ja die zitten hier ook) om me in te schrijven. Ben er anderhalf uur mee zoet geweest, want ik moest ook direct een soort assessment doen: Word, Excel en typvaardigheid. Uiteraard ben ik met 'flying colors' geslaagd!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Amanda,

Waarom makkelijk als het moeilijk kan toch.
Nu maar hopen dat je gauw iets kan gaan doen.
Lieve schatten dikke kus en veel plezier nog in de sneeuw.

Marcella

Anoniem zei

Hallo luitjes,

Even niet gelezen dus nu ben ik weer helemaal op de hoogte. Gelukkig dat je nu meer kans hebt op een baan. Succes met zoeken.
Wat een plezier straalt er van Jesper zijn gezicht af als hij in de sneeuw speelt. Op jullie gezichten trouwens ook. De foto van Jesper op de slee heb ik al uitgeprint. Gaaf.
Veel plezier en een knuffel uit Zoetermeer,
Marian