vrijdag 3 juli 2009

Gepokt en gemazeld














Jesper heeft de Waterpokken... En morgen is onze B&B weer eens in bedrijf, wat een timing! Waarschijnlijk loopt hij er al een paar dagen of langer mee rond, wie zal het zeggen? Een week geleden kreeg hij wat uitslag op zijn borst, van de hitte dacht ik. Toen volgde één pukkel op zijn buik, maar gistermiddag bleek die opeens vermenigvuldigd te zijn en hebben we de apotheker er even naar laten kijken (want huisarts en walk-in al dicht). Die kon geen uitsluitsel geven en dacht eerder aan een allergische reactie.

Omdat Jesper verder helemaal geen klachten en zelfs geen jeuk heeft, is hij vanmorgen gewoon naar school gegaan - met in ons achterhoofd dat als het inderdaad waterpokken is, hij waarschijnlijk toch iedereen al heeft besmet- mag hoor, volgens de schoolreglementen.

Gedurende de dag is het toch nog iets erger geworden en heeft Martijn Jesper van school gehaald en naar de Walk-in Clinic gebracht. Na twee uur wachten (?!) zag onze eigen huisarts in een oogopslag dat het toch echt Chicken pox is en schreef een receptje voor Zovirax uit. Juist ja, dat spul dat je op een koortslip smeert, maar dan als drankje, het is nu eenmaal een en hetzelfde virus. Nu maar hopen dat het een beetje helpt.

O ja, op de foto's kijkt Jesper zo zielig omdat hij niet wil dat we hem insmeren (Calamine lotion; werkt jeukstillend - al is dat niet nodig- en uitdrogend).

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi allemaal,

Wat sneu voor Jesper zeker een slechte timing hoop dat hij er niet veel last van krijg en zich er niet ziek bij gaat voelen. Hele fijne tijd met Nicole,Mark en Joost en hopelijk mooi weer. Groetjes allemaal en Jesper hele dikke kus van Oma

Richard zei

Dit is de walk-in clinic die ik gebruik:

http://www.haltonfamilyhealth.com/home.htm

Over het algemeen ben ik er erg tevreden over omdat het groot is (en ze hebben er zelfs X-ray machines wat voor mij handig is...)

Voor mijn laatste bezoek hoefde ik maar 10 minuten te wachten.

Anoniem zei

Hallo Jesper,

Ik zag zojuist je mooi foto's helemaal gespikkeld ja de jeuk is ook niet leuk he, maar mentol poeder help ook goed hoor. Ik hoorde van oma dat je zondag helemaal gespikkeld was en je was helemaal niet blij.
Lieve schat beterschap en van deze afstand een dikke knuffel.

Groetjes,

Marcella

Anoniem zei

Hey Amanda,

Hoe gaat het met Jesper?
Ik weet het nog goed toen ik waterpokken had. Die jeuk... verschrikkelijk.

groetjes,

Marianne

Anoniem zei

Hallo luitjes,

Wat een pech voor Jesper met zijn waterpokken. Het kan inderdaad erg vervelend zijn. Ik hoop dat het snel over is en dat de jeuk verdwijnt.
Groetjes aan iedereen en dikke knuffel voor jullie,
Marian en Hans