donderdag 25 juni 2009

Waar was jij de dag dat...?

Er zijn zo van die dagen die je niet vergeet: De dag dat mijn vader overleed bijvoorbeeld kan ik bijna van minuut tot minuut navertellen. Maar ook buiten de familie sfeer zijn er van dat soort momenten en ik denk dat iedereen die wel heeft. Voor mij zijn dat o.a. het overlijden van Princess Diana, de aanslag op de Twin Towers in NYC en vandaag, de dag dat Michael Jackson overleed.



Geboren in 1973, ben ik opgegroeid met de muziek van Michael Jackson, vooral de singles van zijn albums (vinyl) Off the Wall en Thriller kan ik denk ik woord voor woord meezingen. Een vriendinnetje van de lagere school was echt een grote fan van The King of Pop en deed ook regelmatig The Moonwalk. Samen met haar heb ik menig uur naar zijn muziek geluisterd. Vele jaren later, op de Leidses Hogeschool, heb ik zijn maniakale gelach (aan het eind van Thriller) nog gebruikt voor een Drama-les opdracht.

Ondanks dat hij later vooral bekend stond om zijn excentrieke gedrag - noem ze maar op: Peter Pan Syndroom, slapen in zuurstofkamer, mondkapje, plastische chirurgie - en DE rechtzaak waarin hij beschuldigd werd van pedofilie, zal hij toch altijd herinnerd worden om zijn muziek en 'bijzondere' danspasjes.

Born To Amuse, To Inspire, To Delight
Here One Day
Gone One Night

Like A Sunset Dying
With The Rising Of The Moon
Gone Too Soon


R.I.P. Michael

Waar was jij de dag dat Michael Jackson overleed?

Ik was thuis, in Oakville, Canada . Het was een heel warme dag geweest en ik had net Jesper naar bed gebracht. Martijn was een paar dagen in Nederland en ik controleerde mijn inbox op berichtjes toen ik het nieuws las.

Geen opmerkingen: