woensdag 17 juni 2009

Backyard Wildlife

Rasechte Hollanders als we zijn, dachten we de eerste maanden dat we hier woonden dat er een illegale wietkwekerij in de buurt was. Gezien het gerucht dat de vorige bewoner van dit huis er om die reden was uitgezet, is dat niet zo gek gedacht, toch?

Het bleek echter te gaan om een wezen dat je niet met een uitzettingsbevel om de oren kunt slaan - dat is in ieder geval niet aan te raden: de Skunk ofwel het Stinkdier. Regelmatig komt het voor dat we in allerijl alle ramen moeten sluiten als die heerlijke geur ons huis binnendringt. Ondanks dat we het dus al vaker hebben geroken, hadden we nog nooit een stinkdier gezien. Tot vanmorgen. Ik zat om 6.30 met Jesper in de keuken zijn pap te maken, toen ik vanuit mijn ooghoek iets wittigs in de tuin zag (op dat tijdstip had ik nog geen bril op of lenzen in). Een tweede blik leerde dat het een stinkdier was, dus ik rende naar mijn fototoestel, maar helaas, hij/zij was al onder de schutting doorgekropen.

Nog geen uur later zag ik een ander, minder overlast veroorzakend, dier in de achtertuin: Een schattige Chipmunk, "Alvin, Simon, Theodore. Doo, doo, doodoodoodoop!" Ook deze had ik nog nooit eerder bij ons in de buurt gezien. Oorzaak is waarschijnlijk dat wij in een nieuwere wijk wonen waar het groen nog niet 'volwassen' is en dus weinig bescherming biedt.

Geen opmerkingen: