donderdag 11 november 2010

Santa Claus en Zwarte Piet ... bijten elkaar niet!

Als echte 'emigranten' houden wij stug vast aan de Nederlandse tradities. Dus tellen we de dagen af tot het Sinterklaasjournaal weer begint en tussendoor hangen we nog even de kerstverlichting aan de gevel!

De speelgoedboekjes zijn ook alweer even binnen en Jesper is alles systematisch aan het aanvinken. "Voor de zekerheid" neemt hij de boekjes dagelijks door, want je zal toch iets over het hoofd hebben gezien dat je echt "ja echt!" wilt hebben? Hem uitleggen dat hij echt niet alles krijgt, omdat Sint/Santa voor héééél veel kindjes kadootjes moet kopen, en dat hij al een treinbaan heeft en die o zo leuke Thomas of Chuggingtontrein daarom aan iemand anders zal geven, is tegen dovemansoren. En dus is het aan pa & ma om uit die ellenlange lijst een selectie te maken waarvan wij denken dat hij het langere tijd leuk vindt en dat het liefst nog van een redelijke kwaliteit en educatief is. Pfff...

Maar het meeste heb ik ondertussen in huis en verstopt in de furnace room in de kelder. Gelukkig durft onze held niet in zijn eentje naar beneden (of naar boven) en in het stookhok is hij geloof ik al helemaal nooit geweest. Toch heb ik alles voor de zekerheid in andere dozen en vuilniszakken gestopt, want er zal maar eens een bijdehand vriend(innet)je komen spelen.

Het is bij elkaar een aardige berg* en ik vergeet dan ook steeds dat het voor twee kinderen is. (En voor twee volwassenen - wij zijn ook lief geweest dit jaar!) Helaas voor Jesper krijgt hij lang niet alles van zijn lijst, maar daar is hij op voorbereid. Onderaan heeft hij -met hulp van mama- geschreven "Als ik het dit jaar niet krijg, dan wil ik het volgend jaar".

* Om mijn schuldgevoel enigszins te sussen moet ik dit jaar maar een goede donatie aan de toy drive doen.

2 opmerkingen:

Elke zei

Vooral bijhouden, die lijstjes! Jaren later is het echt genieten!

In verband met je eerdere bericht: afgelopen vrijdag waren we op het Belgische consulaat, en ik vroeg de consul hoeveel Belgen er wonen in Canada. Zij schatten het aantal op 10.000. En als je de 2de en 3de generatie 'Belgen' mee gaat tellen, dan schatten ze een 100.000. Dat is heel wat minder dat dat miljoen Nederlanders!!! Ongelooflijk toch hoe de Nederlanders al eeuwen lang uitzwermen! (en hoe de Belg aan zijn kerktoren vast blijft hangen)

duijsensfamily zei

Via Elke's blog dit van jullie gevonden!
Leuk, ik zal regelmatig eens binnen kijken!

Groetjes uit de "Hills"

Claudia