vrijdag 25 april 2008

Holland 20-24 april

Ik had toch echt niet veel gepland de rest van de tijd dat we in Nederland waren, maar toch is dat weekje omgevlogen.

Zondagmiddag waren mijn oom, tante en neef uit Rozenburg op bezoek; Jesper heeft zich vreselijk uitgesloofd, dus we konden weer lekker lachen met z'n allen.

Maandagochtend eerst langs de huisarts geweest om onze gegevens te wijzigen en crèmes voor Jesper te vragen. Daarna langs Trumpy KDV om even met de leidsters bij te praten. Ik denk wel dat Jesper het herkende, hij liep tenminste direct naar binnen, maar hij was toch een beetje timide. Al snel zei hij dat hij naar Joost wilde, wat ik hem ook had beloofd. Zo'n 1 1/2 uur hebben we in de Van Gochstraat gespeeld en toen werd het tijd voor Joost om naar de peuterspeelzaal te gaan en Jesper moest hoognodig naar bed.

Dinsdag is Jesper de hele dag bij Eef geweest.Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar de kapper te gaan. Leuk joh, ze knippen er nu ook eindelijk haar áán, mama wist niet wat ze zag toen ze me op kwam halen! Bij juwelier Citroen mocht ik nog twee kralen (Trollbeads) uitzoeken; er lagen er ook al twee op mijn hoofdkussen toen we aankwamen, zo'n PTT-pensioen is blijkbaar zo gek nog niet...

's Middags heb ik bij Eef in de tuin heerlijk rustig van het zonnetje genoten. Ook Arthos kon even bijkomen van al het gespeel met Jesper; dat arme beest wordt de hele tuin rond gecommandeerd en die sufferd luistert ook nog en loopt Jesper overal achterna! We hebben bij Eef gegeten -Cees moest overwerken- en Jesper is daar blijven slapen. Jeroen en Laura hebben Martijn om 10 uur van Schiphol gehaald. Hij had een paar sportieve, maar helaas verregende dagen cursus achter de rug in Schindelleggi, Zwitserland.

Woensdag was Angela vrij en zijn we naar Het Geertje geweest. We waren er rond een uur of 11 en het was al aardig druk. De lammetjes in de grote stal wilden al niet meer drinken, maar gelukkig zaten in de buitenhokken nog wel wat hongerige exemplaren. We hebben het hele programma afgewerkt: lammetjes de fles geven, geiten voeren, varkens, koeien, pony-rijden, speeltuin, terrasje en de winkel. Mama en Angela vonden het ook erg leuk en de winkel interessant dat ze waarschijnlijk nog wel eens samen terug komen.


's Middags is Maurits even op bezoek geweest en later zijn we nog naar Wateringen gereden om te kijken of Lian thuis was. Helaas had zij een toneelvoorstelling dus heeft ze Jesper niet gezien.

Ja, en toen was het al weer donderdag. Jespers koffer was zo ingepakt: met een nog bijna vol pak luiers was hij zo gevuld, waardoor andere spullen weer naar mijn koffer moesten worden overgeheveld. En ik dacht nog wel dat ik met een halflege koffer terug kon... Martijn had al zijn vieze, soms nog natte was, zo in zijn koffer gedonderd, dus die kon niet goed dicht. Kon ik op het laatste moment de hele boel nog opnieuw inpakken!
Cees en Eef hebben ons weer naar Schiphol gebracht. We hadden geen files onderweg en dus was er nog tijd om met zijn allen een bakkie te doen. Na veel gezwaai, gezoen en geknuffel zijn we de douane doorgegaan, want dit keer duurt het toch zeker een half jaar voor we elkaar weer 'live' zien.
Jesper krijgt nu steeds beter door wat we gaan doen als we gaan vliegen:
  • koffers opruimen
  • vliegtuig in
  • (gordels vast is nog steeds geen succes, wel de afstandbediening van de TV)
  • vliegtuig herrie maken
  • vliegtuig hard rijden
  • vliegtuig lucht in
  • vliegtuig weer op de grond (ja, ging het maar zo snel!)
Helaas heeft hij deze vlucht totaal NIET geslapen, maar desondanks heeft hij zich toch wel goed gedragen.

Geen opmerkingen: