zaterdag 17 april 2010

Sportweek

Jesper vraagt al weer een tijdje naar de Blue Jays en soccer (TFC) omdat hij graag weer naar het stadion wil met papa. Maandagavond hadden de Jays de 2010 home opener en dus zaten Carlos, Pavan en ik (Martijn uiteraard...) in een uitverkocht Rogers Centre. Donderdagavond was er last minute nog een KN kaartje vrij voor de home opener van Toronto FC, dus maar weer tegen Jesper gezegd dat papa moest werken. Het was de bedoeling nog een paar weken (tot het mooie weer) voor Jesper verborgen te houden dat de Jays en TFC weer aan het seizoen zijn begonnen, tot vrijdagmiddag. Toen kreeg ik, weer last minute, de KN Blue Jays kaarten voor zaterdagmiddag tegen LA Angels.


Dus vandaag na zwemles en een vroege lunch hebben wij Frederike en Harry opgehaald om naar het Rogers Center te gaan. Allebei gewapend met een tasje met teken spullen hebben Jesper en Frederike zich goed gedragen en best veel naar het baseball gekeken. Na een tijdje kwam ik er achter dat Jesper het spel nog niet helemaal begreep, hij had al een paar keer gevraagd waar de score was. Ik had al een paar keer het scoreboard aangewezen en uitgelegd maar hij bleef het vragen. Daarna kwam de vraag "waar is the net" een paar keer en hij bleek niet echt geinteresseerd in het net dat ik aanwees achter de home plate. Toen de Jays een run scoorden en Jesper het niet geloofde omdat hij echt geen doelpunt had gezien, begreep ik de eerdere vragen (net is hier de uitdrukking voor het doel) en heb ik toch maar de regels wat uitgelegd. Gelukkig heeft Jesper nog een paar weken tot zijn seizoen begint. Verdere hoogtepunten waren de mascotte Ace die in ons vak langskwam en de 8e inning die in de speeltuin werd doorgebracht.

Tijdens de Jr Jays Saturdays is er voor de kinderen na de wedstrijd "run the bases". Na een hele lange rij waren we gelukkig snel aan de beurt en zijn Jesper en Frederike het nieuwe (kunst)gras opgegaan bij het 1e honk om via een high five met Ace de hele ronde te rennen.

De dag hebben we afgesloten zoals het hoort, met z'n allen een bbq, dit keer bij ons thuis.

Geen opmerkingen: