zondag 14 maart 2010

Bowling, bowling, bowling...

Nadat een eerdere afspraak niet doorging omdat wij onverwacht in Halifax zaten, zijn we zaterdag met de familie O'Connor gaan bowlen in Burlington.

Jesper, Aidan en Wesley zijn eerst 10 keer het hele etablissement door gerend, voor we eindelijk de charmante schoenen konden aantrekken "papa, we hebben dezelfde" en beginnen.


Met de Wii was het al geen succes en in het echt snapt Jesper ook nog niet wanneer je de bal moet loslaten. We hebben alle mogelijke variaties gezien en hem geprobeerd te helpen, maar het draaide er op uit dat de bal 'gewoon' met twee handjes tussen zijn benen door naar voren werd gerold. En zelfs dan nog moest ik er twee keer achteraan om hem (de bal) een laatste zetje te geven...

... Ja, ik weet het, je mag niet OP de baan lopen en daar is een heel goede reden voor. De eerste keer kwam de bal niet verder dan een halve meter, dus die kon ik nog makkelijk pakken. De tweede keer lag hij iets verder en achter mij werd al in twee talen geroepen "pak hem gewoon joh!". En als je dan ook nog door een sippe Jesper wordt aangestaard, heb je eigenlijk geen keus. Dus daar ging ik, iets te enthousiast, en ja hoor: Finaal onderuit op mijn kont! Gelukkig bowlden we in het Black light-deel, dus ik denk/hoop niet dat veel mensen mijn schuiver hebben gezien.

Nu heb ik al een paar weken last van mijn bekken en stuitje, dus misschien dat dit alles weer rechtzet? Hoe dan ook, na mijn val gooide ik een stuk beter dan ervoor! Met Jesper is het niet goed gekomen trouwens, die gooit nog steeds als een natte dweil, maar hij vond het wel leuk!

NB. Ik kreeg van Martijn op mijn kop omdat ik vorige week niet had gemeld dat we een nieuwe fiets voor Jesper hadden gekocht. Met al dat mooie weer wilde hij lekker fietsen, maar dat arme kind zat zo ongeveer met zijn knieën in zijn nek, dus op naar Oakville Cycle waar hij al snel de winkel door croste - en dan moet je je voorstellen dat die winkel net zo vol staat als vroeger de Hozee in de Bogaard- met ondergetekende er als een dolle mina achteraan... Hellup!


Foto's van het bowlen en van de nieuwe fiets staan op Flickr (al waren die van de fiets door sommigen al gevonden).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi luitjes,

Het blog ziet er erg fraai uit heel leuk gepimpt.En Amanda geen blauwe plekken overgehouden van je schuiver op de bowlingbaan hoop dat je er niks aan overgehouden heb.
Jesper je nieuwe fiets ziet er heel gaaf uit.Hoe gaat het fietsen nu zeker wel hard.
Groetjes allemaal
Kus Eef-Ma-Oma

Anoniem zei

Amanda, op de foto's kan ik het niet goed zien, maar hebben ze ginder niet zo'n 'slurf' die ze -als je met kinderen komt bowlen- in de zijgoot leggen, zodat de bal in ieder geval al niet in de goot terecht komt na een paar meter?
Maar zelfs dan zal het voor zo'n ventje nog moeilijk zijn om voldoende kracht op zo'n bal te zetten, niet?
Stoere fiets heeft hij! En met helm: goede gewoonte!

Wij komen tijdens de paasvakantie bij jullie in de buurt, we gaan op verkenningstrip naar de GTA...