zaterdag 14 november 2009

Jeugdidool

Eind jaren '80, begin jaren '90 zat in met vriendin D. op haar kamer te kijken naar een tenniswedstrijd. Zij idolaat van Andre Agassi, ik was -iets minder idolaat- voor Goran Ivanisevic. Vandaag stond ik bij de lokale boekhandel oog in oog met Andre. Hij was daar om zijn veelbesproken boek Open te promoten. Tijd voor een praatje was er niet, zelfs niet voor persoonlijke opdrachten; een 'gewone' handtekening (alleen in zijn boek) en snel een foto maken, dat was het. Ondanks de strenge regels kwam hij wel erg ontspannen over.

Links op de foto zie je een stukje rood: Dat is de arm van Jesper die door Martijn wordt vastgehouden, ik sta rechts van Andre... Een heel bataljon behulpzame winkeldames stond klaar om foto's te maken van de klanten/fans met Andre en op mijn vraag of ze met een spiegelreflex kon omgaan zei ze "ja". Zie hier het resultaat. "Ik wist niet hoe ik moest uitzoomen." Wat een doos zeg! Tijd om de foto over te maken kregen we uiteraard niet, dus zijn we maar opnieuw de rij in gegaan. Die was nu gelukkig iets korter, zodat we binnen 5 minuten alweer voor zijn neus stonden (in plaats van 35). Dit keer heb ik zelf een foto gemaakt.

Geen opmerkingen: